En ny vinkling av

Eliløkken Sjøside

Periode:
September 2020

Barlindhaug Eiendom hadde behov for en oppfriskning av den visuelle profilen, prospektet og nettsiden til eiendomsprosjektet Eliløkken Sjøside. De kom til oss med et ønske om et sett nye øyne, som kunne vinkle prosjektet i riktig retning.

Bakgrunn

Eliløkken Sjøside befinner seg ved Børsa Småbåthavn nær Trondheim, og er et boligprosjekt som har pågått en tid. Det er allerede solgt både rekkehus og blokkleiligheter i tidligere byggetrinn. Barlindhaug Eiendom ønsket å få et nytt blikk på vinklingen av prosjektet, med mål om at helheten skulle bli mer samlet og komplett. De utfordret oss derfor med oppgaven om å bygge en ny visuell profil oppunder den eksisterende logoen, og å tydeliggjøre merkevaren – både i prospektet og på ny webside. De ønsket også å få skrevet om noen av tekstene, og vinkle disse mer inn på området og hva det vil si å bosette seg på en plass som Eliløkken Sjøside.

Løsning

Valgene som er tatt i arbeidet med den visuelle profilen er inspirert av naturen i og rundt området Børsa. Det er brukt maritime farger, elegante fonter og geometriske former som gir assosiasjoner til seil og bølger, sand og hav. De samme elementene følger over i websiden, som nå har blitt både mer oversiktlig og enklere å navigere seg rundt på. Akari har også utviklet en helt ny boligvelger for de to nyeste boligtrinnene.

Se neste case

Ny visuell identitet for Rollag Kommune