Digital markedsføring er nøkkelordet, og kan gi deg langt bedre effekt enn tradisjonell markedsføring. Det forutsetter at du har en digital strategi og et nettsted som er bygget for digital markedsføring.
Men hva er egentlig digital markedsføring?
Den største forskjellen på tradisjonell og digital markedsføring er at mesteparten av arbeidet kan automatiseres, og at du kan gjennomføre en dialog med skreddersydde budskap som oppleves relevant for de du snakker med.
4 tips til digital markedsføring
- Identitet – En sterk visuell profil Logo, typografi, farger, ikoner, grafikk og bilder er alle en del av din visuelle identitet og sikrer at du oppfattes riktig i alle mediekanaler. Har du ikke dette på plass, kan du risikere at målgruppen ikke oppfatter at det er du som er avsender og du mister potensielle kunde.
- Webside – Kjernen i all kommunikasjon Du må ha en hjemmeside med en tydelig identitet, som reflekterer selskapet ditt. Websiden må være tilpasset alle flater, og den må være søkemotoroptimalisert for å sikre god trafikk fra blant annet Google.
- Innhold – Med god kvalitet For å sikre at kundene finner deg må du ha relevant innhold, både for å sikre at søkemotorer som Google fanger deg opp og leder trafikk inn til hjemmesiden din, men også for å få relevant engasjement og respons i digitale medier. Innhold kan komme i mange former, som film, foto, tekst, illustrasjoner e.l.
- Mediamix – Du trenger ikke være overalt Facebook, LinkedIn, Google, Instagram, Snapchat mm. er alle mediekanaler de fleste kjenner til, og de er til for å brukes. Finn ut hvem som er målgruppen din og hvilke kanaler de benytter, ikke bruk tid på de mediekanalene hvor målgruppen din ikke er.
Ønsker du å lese mer om hva andre har gjort, eller ønsker du hjelp til markedsføring, ta gjerne kontakt med oss!