En tydeligere merkevare

Sense i ny drakt

Periode:
Juni 2020

Sense kom til oss med et ønske om å bedre brukervennligheten på hjemmesiden deres. Dette resulterte til slutt i oppdatert profil, online treningskanal og splitter ny webside.

Bakgrunn

Sense Trening og Helse ble startet av tre engasjerte Kongsberg-jenter i 2008. Syv år senere, i 2015, reåpnet de treningssenteret i splitter nye lokaler i Reinsgate, som et av Norges mest moderne treningssentre. Med tiden merket de at de hadde for dårlig oversikt over bl.a. timeplaner og webside, som var komplisert og vanskelig å håndtere.

Underveis i prosessen og utviklingen av den nye websiden så de også et behov for å forenkle og tydeliggjøre merkevaren sin, samt å kunne skille de forskjellige avdelingene på en mer oversiktlig måte.

Løsning

Vi oppdaterte den grafiske profilen deres, slik at det ble enklere for dem å bruke denne universalt på tvers av avdelingene; vi moderniserte og forenklet hovedlogo, samt logo for underavdelinger. I tillegg har hver avdeling fått egne ikoner som skal tydeliggjøre de ulike kjerneverdiene. Vi satte også opp faste plakatmaler for å sikre og opprettholde det bestemte uttrykket – også inne på sentrene. Valg av farger, former, fonter, og uttrykket generelt er gjort på grunnlag av den brede målgruppen.
Den nye websiden har gjort funksjoner som timeplan og online mer brukervennlig, både for medlemmer og ansatte.

Midt i prosessen gikk hele landet i lockdown, og det ble med ett et behov for å kunne ta med seg trening hjem. Dette løste vi ved å opprette ‘Sense Online’; en plattform der medlemmene enkelt får tilgang til instruksjonsvideoer de kan ta med seg hvor som helst.

Se neste case