Ny logo, nettside og grafisk materiell

UMF

Periode:
Februar 2021

Da Uvdal maskinfabrikk kom til Akari, var utgangspuntket å pusse opp den gamle websiden. Resultatet ble en kliss ny profil og webside med freshe bilder.

Hvem er UMF?

Uvdal Maskinfabrikk AS (UMF) ble etablert i 1987 av gründer Arve Flatin og investor Karl H. Høie. Den gang utgjorde forsvarsindustrien i Kongsberg hovedmarkedet for bedriften.

Virksomheten dreiet seg etter hvert mot olje og Subsea. Med sin stadige utvikling og vekst, ble UMF en av drivkreftene bak byggingen av Nore og Uvdal Næringspark, som sto klar til innflytting i år 2000. I 2008 ervervet Arve G Flatin AS hele eierskapet, og bedriften ble 100 % lokalt eiet.

Med et ufravikelig kvalitetsfokus og solid fagkompetanse gjennom en årrekke, har UMF etablert seg som en anerkjent norsk leverandør i verdensklasse.

Hvem er UMF?

Uvdal Maskinfabrikk AS (UMF) ble etablert i 1987 av gründer Arve Flatin og investor Karl H. Høie. Den gang utgjorde forsvarsindustrien i Kongsberg hovedmarkedet for bedriften.

Virksomheten dreiet seg etter hvert mot olje og Subsea. Med sin stadige utvikling og vekst, ble UMF en av drivkreftene bak byggingen av Nore og Uvdal Næringspark, som sto klar til innflytting i år 2000. I 2008 ervervet Arve G Flatin AS hele eierskapet, og bedriften ble 100 % lokalt eiet.

Med et ufravikelig kvalitetsfokus og solid fagkompetanse gjennom en årrekke, har UMF etablert seg som en anerkjent norsk leverandør i verdensklasse.

Visuell profil, nettside og grafisk materiell

Ønsket var en ny og frisk webside med større fokus på UMF’s kompetanse og seriøsitet. Som en del av denne oppfriskningen laget Akri en oppusset profil, med UMF’s eksisterende farger, fonter og former som grunnlag. Resultatet ble en moderne logo, komplett designmanual med tilhørende grafisk materiell og en webside med helt nytt design, bilder og tekster.

Visuell profil, nettside og grafisk materiell

Ønsket var en ny og frisk webside med større fokus på UMF’s kompetanse og seriøsitet. Som en del av denne oppfriskningen laget Akri en oppusset profil, med UMF’s eksisterende farger, fonter og former som grunnlag. Resultatet ble en moderne logo, komplett designmanual med tilhørende grafisk materiell og en webside med helt nytt design, bilder og tekster.

Se neste case