Akari og Lyng Markedsføring in «løv»

Når Søstrene Storaas satser videre på Sosiale Medier med selskapet Lyng Markedsføring AS, skjer det i samarbeid med Akari.

Siden 2018 har Søstrene Storaas hatt en tydelig Sosiale Medie-strategi med Else Storaas, yngste søster, i spissen for denne satsningen. Her har fokuset vært å vise bredden av hva vi driver med på Søstrene Storaas, både foran og bak kulissene. Det har vært viktig å være tro mot våre verdier: Personlig, Smakfullt og Overraskende.

Dette har blitt lagt merke til og vi har stadig fått tilbakemeldinger på at det er morsomt å følge med på alt det sprø vi har gjort, sier daglig leder i Lyng, Else.

Strategisk samarbeid mellom Akari og Lyng Markedsføring

Samarbeid er nøkkelen til suksess! Så når Else nå starter for seg selv, med markedsføring, var det naturlig at vi så på en samarbeidsform, sier daglig leder i Akari, Simen Jahnsen Ljøterud.

Daglig leder i Lyng, Else Storaas og daglig leder i Akari, Simen Jahnsen Ljøterud ser frem til samarbeidet.

Lyng skal ha fokus på spesialisering innen det som heter organisk innhold (den daglige postingen på sosiale medier), og skal primært jobbe med de kundene som ønsker selv å produsere og publisere innhold til sosiale medier eller stå foran kamera.

Akari skal fortsette å være et byrå med fokus på å gjøre alt innenfor markedsføring for kunden, en utstrakt markedsavdeling.

Mange av våre kunder i dag, ser en stor fordel i at vi er lokale og lett tilgjengelig, det skal vi fortsette med.

Samtidig ser vi fra tid til annen at enkelte kunder kommer til oss med et ønske om å lære og gjøre mest mulig selv. Da er det fint at vi kan koble på Else og Lyng Markedsføring, fortsetter Simen.

Innholdsprodusent i Akari Iris, og daglig leder i Lyng Else, kommer til å jobbe sammen på flere kundeprosjekter fremover.

Skal jobbe på fellesprosjekter

Det vil også bli noen fellesprosjekter, hvor Lyng og Akari sammen skal levere markedsstrategi for kunden. Når strategien er lagt, vil det bli mest naturlig at Lyng eller Akari jobber videre med kunden. De kundene som vil gjøre mest selv, kommer nok til å ha tettest dialog med Else. Mens vi i Akari jobber tettest med de som vil slippe mest mulig, avslutter Simen.

Ønsker du å gjøre mer på sosiale medier eller trenger du hjelp til markedsføring? Kom i kontakt med oss