Google er Norges og verdens mest brukte søkemotor, og bare i Norge alene gjøres det over 50 millioner søk hver dag.
I følge statistisk sentralbyrå bruker 91 prosent av befolkningen mellom 16 og 79 år internett hver dag.
Men hva kan du gjøre for å få bedriften synlig på Google?
Det er egentlig veldig enkelt, du kan kjøpe deg plass/synlighet eller gjøre deg fortjent! Uansett, så er søkemotoroptimalisering nøkkelen.
En nettside som er søkemotoroptimalisert blir rangert høyere av Google, og dermed også få en bedre plassering, selv uten å betale for det i form av Google Ads.
Sjekkliste for å rangere bedre på Google
Her er noen punkter å hensynta når du ønsker å bli mer synlig på Google.
- SEO / Søkemotoroptimaliser nettsiden
Sørg for å ha relevant og godt innhold som er oppdatert og ikke kopiert fra andre nettsider. - Responsivt design
Det er viktig at nettsiden din ikke bare fungerer på mobil og nettbrett, men at den er optimalisert for disse flatene. - Google Ads og Facebook
Facebook Ads og Google Ads er blant de mest kostnadseffektive kanaler som gir best rekkevidde. Med riktig valg av målgruppe, ord, søkeord og budskap, treffer du godt og blir mer synlig.
Sjekk om nettsiden din er responsiv her
Rakk du ikke jobbe med markedsføring i dag heller? Vi kjenner
Du er ikke alene. Synes du markedsføring er både tidkrevende og økonomisk belastende? Og – så er det den raske utviklingen av teknologi da! Det er utfordrende å henge med på trender og hvor kundene er. Kundereisen endrer seg jo hele tiden!
Når du har mer enn nok med daglig drift, kan dette være en løsning!