Nytt skudd på Akaritreet – fotografen Gunhild alias «Gønna»

Hvordan kan Akari hjelpe din SMB-bedrift med markedsføring? –Med godt innhold og godt design, som treffer din målgruppe! Få flere til å oppdage nettopp din bedrift.

I Akari jobber vi på tvers av fagfelt for å hjelpe deg med markedsføringen. Da trenger vi også noen dyktige folk. Akaris familietre vokser, og nå kan vi ønske velkommen til fotograf, og nå innholdsprodusent – Gunhild!

Vårt fagteam av rådgivere, designere, innholdsprodusenter og utviklere står klare til å hjelpe deg med helhetlig markedsføring av din bedrift.

Hvem er Gunhild?

Når du møter innholdsprodusenten Gunhild vil du merke at hun «tar rommet», med positiv og god karma. Dama har utstråling og en fotografs blikk, på evig let etter «det» bildet, med riktig lys og stemning. Vi lurte rett og slett på hvor har hun vært til nå? Som fotograf og designer, har hun skreddersydd bakgrunn for jobben.

Positiv og bestemt

Latter og smil sitter løst hos Gunhild. Likevel er hun bestemt, for å få bildene hun vil ha. Svirrende blikk, armer og bein er ingen sak for Gunhild, som har full kontroll under fotoopptak av barnehage- og skolebarn. Gunhild ville vi selvsagt ha med oss i Akari-familien. Faglig dyktig, godt humør, jordnær og en god porsjon humor – et bra tilskudd til Akari-treet vårt.

Hvorfor «Gønna»?

Gunhild begynte som innholdsprodusent på Notodden i august 2022. Hun har fått kallenavnet «gønna». Flere har uavhengig av hverandre gitt henne kallenavnet «Gønna», fordi hun gønner på, og det er en vri på navnet hennes.

Design og fotograf

Gunhild har en bachelor i design, fra Brisbane i Australia. Hun har også fagskoleutdanning i grafisk design og reklame ved Høgskolen Kristiania. Av arbeidserfaring jobbet hun blant annet 4 år som fotograf i Bergen. Hun har kunnskap fra fag som markedsføring, visuell kommunikasjon, foto, webdesign og produktdesign.

Fotograf Notodden, Kongsberg, Numedal

Fotograf på Notodden siden 2021

I 2021 startet Gunhild enkeltpersonforetak som fotograf på Notodden.

I privatmarkedet booker du henne fortsatt til fotografering av store og små merkedager. Sjekk hennes tjenester her!

Er du bedrift? Da treffer du henne her hos oss i Akari. Sjekk ut hva vi kan gjøre for deg her!

Sammen finner vi på noe gøy for å vise frem din bedrift og din gjeng!

Les om studiene her:


Hva gjør en innholdsprodusent?

Du har kanskje hørt om Content Marketing, eller innholdsmarkedsføring på norsk? Foto, film og tekst er stikkordene. Som innholdsprodusent skal du skape innhold til nettsider, sosiale medier, blogger, osv. Innholdet bygger på bedriftens strategier, verdier og markedsplan.

Innholdsmarkedsføring er viktigere enn noen gang

Innholdsproduksjon er en stadig voksende form for markedsføring. Flere bedrifter ser det er helt nødvendig å være aktiv på nettsider, Googlesøk og sosiale medier. Sliter du med å finne tid til å markedsføre bedriften din? Du er ikke alene! Fordelen med å bruke en innholdsprodusent og resten av teamet i Akari er at du kan:

  • lene deg tilbake
  • slippe planlegging
  • være sikker på at dine kanaler jevnlig blir oppdatert med godt innhold

Drømmen? -å jobbe i reklamebyrå

Ja, det er Gunhilds drøm. Det er vi i Akari glade for! Hun har lang erfaring med design og foto. I Akari får jeg jobbe veldig kreativt, med kreative kollegaer innen sine spesialfelt; teknisk, webutvikling, design, tekst, foto, video, annonsering, SEO, prosjektledelse eller markedsrådgivning. Å ha kollegaer å diskutere nye ideer som får frem det beste i våre kunder, det er gøy!

Sosiale medier og digital markedsføring

Utviklingen med sosiale medier (SoMe) og digital markedsføring er utrolig spennende! Jeg har fulgt med på så utrolig mange webinarer, for å lære mer om de forskjellige kanalene og deres særegenheter. Innen SoMe dukker det stadig opp nye algoritmer og løsninger. Jeg liker å se hva jeg selv blir påvirket av. Du kan trygt si jeg er lett påvirkelig og fort blir inspirert, kvitrer Gunhild.

Å lære

Å lære mye av mine kollegaer, samtidig som jeg kan lære bort det jeg kan best – det ser jeg veldig frem til!

Hvorfor vil du jobbe i Akari?

Folka og kulturen virket sporty og lekne -et kult arbeidsmiljø å være en del av. Å kjøre gokart, ake og dra til Tusenfryd er morsomme sosiale aktiviteter. Akari betyr lys på japansk – to ting jeg liker veldig godt! Et godt arbeidsmiljø er jeg veldig opptatt av, sier Gunhild ivrig.

Positiv erfaring som kunde

Om du bor eller jobber på Notodden, kjenner du Gunhild kanskje fra hennes tid i Idea Kompetanse?

Da Akari laget nettsiden til Idea Kompetanse fikk jeg et godt inntrykk av bedriften. De lyttet til kunden og forsto behovet vårt. Designer ga god opplæring. Atferden til de ansatte var jovial, uten så mye businessprat. – En behagelig samarbeidspartner.

Hva tror du Akari best kan hjelpe kundene våre med?

Hvordan du markedsfører deg, har endret seg ekstremt de siste 5-10 årene. I storbyer, som f.eks. Bergen, har du ikke noe valg – der hang du deg på trendene for lenge siden, forklarer Gunhild ivrig.

Gjør din bedrift synlig i konkurransen

Akari holder til på mindre steder og byer, som Notodden, Kongsberg og Nore og Uvdal. I småbyer tenker du nok oftere at kundene kjenner deg og kommer av seg selv. Slik er det ikke lengre. Du får mer og mer konkurranse nasjonalt og internasjonalt, så du må være synlig for å overleve. Kundene danser rundt på nettet og snapper opp det som interesser dem. Nettet tar over mer og mer, kundene dine blir mindre og mindre lojale.

Bedre omdømme

Steder som er flinke til å markedsføre seg, som destinasjon og har synlige og engasjerte bedrifter, får bedre omdømme. Du vet hva bedre omdømme fører til? Flere innbyggere, flere arbeidsplasser og mer trivsel.

Sitter du fortsatt stille i kroken og håper folk finner deg – eller bretter du opp ermene og gjør deg synlig og attraktiv?

Både bedriftsmarked (B2B) og privatmarked (B2C)

Og ja, synlighet gjelder like mye i bedriftsmarkedet som privatmarkedet. I dag må du, uansett produkt eller tjeneste, spisse innholdet til målgruppen din. Prøver du å treffe alle, treffer du ingen!

Hva liker du å gjøre på fritiden?

Jeg elsker å reise, gå på konsert, løpe fort og hoppe i havet. Å være oppdatert, og være der det skjer, det er viktig for meg, sier Gunhild engasjert. Av og til er det godt å ligge på sofaen og se på en serie, mens jeg scroller gjennom sosiale medier og ser på alt jeg har gått glipp av. Balanse mellom aktiviteter og hvile er viktig for å gi rom til kreativiteten. Å kjede seg skal ikke undervurderes!

Musikk er jeg lidenskapelig opptatt av! Mye av kreativiteten min henter jeg ved å høre på mine ynglingsband, som f.eks. Highasakite, The Jezabels, The Naked and the famouse og Coldplay.

Funfact

Gunhild liker å bytte hårfarge ofte. Du kan derfor ikke tenke hvilken hårfarge hun har for å kjenne henne igjen. Du får finne andre kjennetegn ved Gunhild. Jeg føler det er viktig å fornye, både meg selv, nettsider og sosiale medier, sier hun. Jeg vil jo ikke være kjedelig, men ha det gøy og holde meg oppdatert.

Historie selger! Vi hjelper deg med din.

Ønsker du godt og aktuelt innhold, i form av tekst, foto eller video? Ta kontakt med oss, så kommer vi i gang!

Vi gjør markedsføringen for deg! Bruk heller tiden din på det du liker og kan best.

Se noe av det vi har gjort for kundene våre: