Fra prøveperiode til fast kunde — Helge R. Olsen & Sønn

Da Kari-Anne tok over som daglig leder, ønsket hun å modernisere markedsføringen. Sammen med Akari har HRO fått økt synligheten i sosiale medier, styrket merkevaren og fått innhold folk faktisk snakker om.

I 2024 startet Akari et samarbeid med Helge R. Olsen & Sønn (HRO), et transport- og spedisjonsfirma som holder til i Hønefoss.

HRO hadde tidligere benyttet seg av mer tradisjonelle markedsføringskanaler som papirannonser. Digital markedsføring var et nytt terreng. Da Kari-Anne begynte som daglig leder hos HRO, ønsket hun å endre dette. I tillegg ville hun se om strategisk, jevn markedsføring kunne gi bedre resultater. Henvendelsen fra Akari kom derfor på riktig tidspunkt. 

Det at Akari var en lokal aktør var også noe HRO satt pris på. Kari-Anne ønsket å jobbe med et markedsføringsfirma som både kjente området og næringslivet i Ringeriksregionen.

«Vi blir stadig ringt opp av forskjellige byråer, men vi ønsker ikke å bytte — vi er fornøyd med Akari!»

Kari-Anne, daglig leder i Helge R. Olsen & Sønn

Markedsføring fra A til Å

Allerede fra første samtale hadde HRO klare målsettinger og ønsker for samarbeidet: å øke synligheten på nettsiden og i sosiale medier; tiltrekke seg flere kunder og potensielle nyansatte; samt løfte fram historien, arven og kompetansen deres på en moderne og troverdig måte. Kari-Anne ønsket en samarbeidspartner som kunne levere markedsføring fra A til Å:

– Vi ønsket å vise synlighet på sosiale medier, ikke bare ha annonser i papiraviser. Vi kan veldig lite om dette selv, og ingen hos HRO ønsker å gjøre dette — da blir det fort halvveis, sier Kari-Anne.

Raskt resultat varig samarbeid

Med utgangspunkt i HROs målsettinger og tidligere dialog foreslo Akari et prøveprosjekt og tilbød en skreddersydd markedsføringspakke over tre måneder. Ved å starte med en prøveperiode kunne HRO se effekten før de forpliktet seg.

I prøveperioden opprettet vi profiler på Facebook, Instagram og LinkedIn. I tillegg produserte vi innhold basert på HROs mål og budskap. Engasjement og synlighet lot ikke vente på seg, og HRO var ikke i tvil da prøveperioden var over. Det gode samarbeidet og de solide resultatene førte til at HRO ønsket et fast kundeforhold med oss.

God kommunikasjon — godt samarbeid

Tett og åpen dialog med HRO har gjort det enkelt for Akari å justere, optimalisere og lage engasjerende innhold.

HRO har vært mottakelige for forslag og nye idéer, og har hele tiden vært villige til å prøve nye vinkler, formater og tiltak. Tilliten de har vist Akari har lagt grunnlaget for et samarbeid som har vært effektivt, morsomt og meningsfylt – og ikke minst givende for begge parter.

Kenneth, som har ledet samarbeidet fra Akari sin side, har kun gode ting å si om HRO:

– Det er en bedrift det er lett å jobbe med. De ansatte er blide, det er høyt under taket – og det er alltid rom for latter. Vi opplever ekte engasjement og stolthet i det de gjør, og det smitter over på alt vi produserer sammen, sier Kenneth.

Kari-Anne er også svært fornøyd med samarbeidet. Hun trekker spesielt frem den åpne og uformelle tonen, som gjør at HRO tør å by på seg selv. I tillegg fremhever hun at innholdet som produseres holder høy kvalitet, ser profesjonelt ut, og ikke minst bidrar til økt synlighet for HRO.

– Folk sier de har sett oss på sosiale medier, og venter på neste video. De er engasjerte, sier Kari-Anne.

Fra mindre til større prosjekter

Gjennom målrettet innholdsproduksjon har vi vist bredden i HROs virksomhet, fra hverdagen til faglig spennende spesialoppdrag. Vi har bistått med alt fra sosiale medier-poster til videoer og større prosjekter, noe som har gjort det mulig å dekke HROs ulike behov og nå mange av de opprinnelige målene.

I dag leverer vi:

  • Opprettelse og drift av sosiale medier-kontoer
  • Innholdsproduksjon: video, foto og tekst
  • Målrettet publisering og annonsering på ukentlig basis
  • Månedlige statusmøter og innholdsplanlegging med HRO
  • Produksjon av kundehistorier og referanseartikler

To av prosjektene:

En humoristisk «This is…»-video inspirert av Yvonne fra Thon Hotels. Med dårlig engelsk og høy selvironi, skapte denne stort engasjement i sosiale medier. Se videoen her.

En natt-transportvideo. Med følgebiler og politieskorte dokumenterte vi frakten av fem meter brede sluser til et vannkraftverk.

En varm anbefaling

Kari-Anne beskriver samarbeidet med Akari som svært positivt. Hun liker spesielt godt at Akari er en lokal aktør — hun setter pris på nærheten og den gode kontakten. 

– Samarbeidet med markedsfører Kenneth og resten av teamet fungerer veldig bra. Kenneth er blid og gjør det å stille foran kamera mindre skummelt — han er forståelsesfull og har alltid et smil om munnen, forteller Kari-Anne.

I følge Kari-Anne snur Akari seg også raskt rundt, forstår behovene til HRO og leverer. Det er også kort vei fra tanke til handling — hun anbefaler gjerne Akari til andre:

– Vi blir stadig ringt opp av forskjellige byråer, men vi ønsker ikke å bytte — vi er fornøyd med Akari! 

For Akari har samarbeidet med Helge R. Olsen & Sønn vært utelukkende positivt, og vi gleder oss til fortsettelsen! 

Ønsker du økt synlighet? Bruk skjemaet under for en uforpliktende samtale!

"*" obligatorisk felt

Navn*
Personvern*
Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.