Kenneth Bæver Bjerke (39) har fått kallenavnet «Nørden» og er ansatt i stillingen som leder digital.
Kenneth får ansvar for kundens nettsider, deres driftsavtaler og videreutvikling av eksiterende tilbud til kundene og Akari internt.
– Det er en helt ny stilling, som blir til mens man går, forklarer Kenneth engasjert.
Mye erfaring
Kenneth har jobbet 11 år i 24Seven Social, tidligere Fanbooster, som leder for customer success, og har mer enn 20 års fartstid i bransjen.
Han har jobbet med alt fra den lokale frisøren på hjørnet, til Color Line og andre store kunder.
– Jeg syns det er gøy med tech og nørde-ting. Det første jeg gjør når jeg får en ny pc er å slette Windows og installere Linux. Akkurat nå jobber jeg for å lære meg enda mer om programmering.
Fra Jazz til markedsføring
Du har kanskje sett han før?
Kenneth er utdannet jazzmusiker og er lidenskapelig opptatt av musikk. Han har spilt sammen med flere kjente musikere blant annet Jostein Pedersen og Jørn Stenersen. Han har spilt på Tubaloon under Kongsberg Jazzfestival og på Mølla flere ganger.
Han spiller både trommer, bass og gitar i flere ulike band. Han har spilt trommer siden han var to år gammel og gitar siden han var åtte år. Gjesterommet hjemme er omgjort til et musikkstudio.
At han havnet i tech-bransjen var faktisk på grunn av musikken.
– Jeg hadde et band som jeg drev som en business. Den gangen det var MySpace lærte jeg meg det, og drev med marketing for bandet gjennom MySpace. Erfaringen fra MySpace og Facebook tok jeg med videre inn i jobben for Hi-Fi Klubben Nettbutikk. Der ble jeg raskt en del av markedsføringsgruppa og fikk ansvar for sosiale medier.
Klar for noe nytt
På grunn av gode resultater i Hi-Fi Klubben dukket det opp et tilbud om å starte opp Oslo kontoret til Fanbooster. Gjennom jobben i Fanbooster holdt han foredrag om marketing og ledet prosjekter for studenter på Høyskolen i Kristiania.
Kenneth er opprinnelig fra Kongsberg, men bodd og jobbet 13 år i Oslo, før han vendte tilbake til Kongsberg i 2016. Han beskriver seg selv som sosial og utadvendt og en som er glad i og møte og bli kjent med nye mennesker.
Hvorfor vil du jobbe hos Akari?
– Jeg hadde hatt samme jobb i elleve år, og var klar for å prøve noe nytt. Jeg la merke til Akari, og det virket som om de holdt på med mye bra, så jeg bestemte meg for å sende inn en åpen søknad, og her er jeg nå, ler Kenneth.
Han legger til:
– I Fanbooster jobbet vi mye med veldig store kunder. Det er interessant å få prøve seg på små- og mellomstore bedrifter. Man kommer raskere tettere på kundene.