Inngår avtale om totalt markedsansvar for Nore Laft

Bedriftsfoto av Nore Laft tatt av Akari

Leveranse: Totalt markedsansvar, herunder markedsplaner, foto, film, sosiale medier, annonsering, hjemmeside

Gå til Nore Laft: Hjemmeside, Facebook, Instagram, Pinterest

I 2023 skrev vi om at Nore Laft fikk ny nettside på 7 dager, da vi gikk i gang med innledende markedsarbeid for den tradisjonsrike håndtverksbedriften i Uvdal.

Arbeidet i 2023 gikk bra og kunden inngikk i januar avtale om at Akari skal holde i hele markedsføringen for Nore Laft.

– For oss er det viktig å holde fokus i produksjon, vi har verken kompetanse eller kapasitet til å jobbe målrettet med markedsføringen. Derfor valgte vi å sette bort hele jobben til Akari Numedal. De er lokale og har kunnskap, sier fungerende daglig leder Nils Ingar Bekkeseth.

Akari skal drifte digitale kanaler

I 2023 lå fokuset i å etablere nettsiden og sosiale medier. I år skal kanalene fylles med godt innhold som også skal annonseres for å drive trafikk til nettsiden, som igjen skal generere leads/salg.

– Det er mange som henvender seg nå, for å få hjelp til mer synlighet og salg. I perioder hvor det er mer kamp om kundene, er det desto viktig å ha fokus på riktig og målrettet markedsføring, sier Simen J. Ljøterud som er rådgiver for Nore Laft i 2024

Uansett om budsjettene dine tillater å bruke 100.000 eller 1 MNOK, så handler det alltid om å få merverdi for pengene som legges inn, avslutter Simen.

Slik skal Nore Laft få flere kunder i 2024

Selv om markedet har vært rolig i 2023, og fortsetter rolig over til 2024, er det alltid noen kunder som ønsker hjelp/har et behov. Forskjellen er bare at det er flere leverandører fordelt på færre kunder. Derfor blir den største jobben vi gjør i 2024, å sørge for at Nore Laft er synlig når kundene søker på google og vise kompetansen og de flotte produktene på sosiale medier.

Når kunder søker etter tjenestene på google, eller lar seg inspirere av produktene på sosiale medier, klikker de seg inn på nettsiden. Da er det viktig at nettsiden viser det kundene er ute etter, og til slutt vil de som er aktuelle for det, ta kontakt. Enten gjennom kontaktskjema, eller på epost/telefon.

Dette kaller vi en konvertering. Altså at det går fra synlighet – klikk hjemmeside – henvendelse. På denne måten kan vi også spore det vi kaller konverteringsraten, som er hvor mange henvendelser Nore Laft får pr. krone de må bruke.

Ønsker du å prate med en av oss rådgivere?

Fyll ut skjema, så tar en av oss kontakt med deg