Tips til effektiv markedsføring

Hvordan får du mest mulig ut av et begrenset markedsbudsjett? Dette spørsmålet er velkjent for mange som jobber i små og mellomstore bedrifter.

Her er noen tips til hvordan du kan bruke dine begrensede markedsføringsressurser på best mulig måte.

1. Nettside

Nettsiden er på mange måter navet i markedsføringen, som i stor grad foregår digitalt i disse dager. Sørg for at den gir et godt inntrykk av din bedrift, med relevant innhold og brukervennlig design.

2. Google søkemotorannonsering

Setter du opp annonsering i Google på riktig måte kan du få masse relevant trafikk til nettsidene dine. Når du kjøper søkeord i Google når du nettopp de som leter etter informasjon om produktet du selger, og du betaler kun for de som klikker seg inn på nettsiden din.

3. Facebook

I 2019 er ikke Facebook lenger noe nytt og skummelt, heldigvis. I denne kanalen har du mulighet til å nå «alle» med din kommunikasjon og markedsføring. Dersom du ikke allerede har gjort det, bør du opprette en Facebook-profil for din bedrift. I Facebook kan du også sette opp forholdsvis rimelige annonser som du kan målrette mot det publikummet du ønsker å nå.

4. Google My Business

Har du ikke en Google My Business-profil, anbefaler vi deg å opprette en. Her kan du legge ut relevant informasjon og bilder, du blir mye mer synlig når folk søker etter deg i Google, kommer opp i både kartsøk og bransjesøk – og det er helt gratis.

5. Ha en plan

Legger du en plan for hva du skal gjøre i dine kanaler, og når du skal gjøre det, så blir det mye enklere å få det gjort. Det er ikke noen fasit på hva som bør være med i planen, men vi anbefaler å planlegge aktivitet, kanal, målgruppe og tidspunkt.

Eller ta kontakt med oss for en nærmere prat.

    Jeg samtykker at innsendte skjemaopplysningene lagres på Akari.no sin server og Akari sine datalagringssystemer, og at jeg til en hver tid kan kontakte Akari for å få disse slettet. Les mer om personvern her!
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.