Sigdal kommune er bygget på dype røtter – fra en stolt kunstnerarv til storslått og vill natur. I en stadig mer digital hverdag sto kommunen overfor en utfordring: Hvordan kan denne rike arven formidles på en måte som er både gjenkjennelig og relevant for dagens innbyggere og besøkende? Målet var å spisse budskapet og skape en rød tråd som kunne forene kommunens mange tjenester og tilbud under en felles og tydelig paraply.
Foto: Roxana Stangebye
Tradisjon og tydelig kommunikasjon
Prosessen handlet ikke om å finne opp hjulet på nytt, men om å foredle de verdiene som allerede definerer Sigdal. Vi dykket ned i det som gjør kommunen unik – fra lyset som inspirerte kunstnerne til de levende bygdene. Resultatet er en helhetlig identitet og et sett med oppdaterte visuelle retningslinjer for hele det kommunale apparatet. Det enkle men organiske uttrykket vil vise Sigdals særpreg og samtidig gjøre det enklere å fortelle de gode historiene på en konsekvent og engasjerende måte.
Vi er svært tilfredse med en prosess preget av godt samarbeid, struktur og effektivitet. Resultatet samsvarer med våre forventninger og oppfyller de krav som er satt.
Et samlet uttrykk for en levende kommune
Med en klarere profil står Sigdal nå bedre rustet til å møte fremtiden. De nye retningslinjene gir alle som jobber i og forkommunen en felles plattform, noe som sikrer et mer profesjonelt og gjenkjennelig uttrykk i alle kanaler. Dette styrker ikke bare den interne stoltheten, men gjør også kommunen mer synlig og attraktiv utad.
Fra første møte har Sigdal vist en tydelig vilje til fornyelse, samtidig som de ønsker å kombinere det nye med noe som ivaretar tradisjonene. Vi har tro på at den nye profilen gjør det enklere å vise frem de mange unike kvalitetene som finnes i dette vakre området, og understøtter visjonen deres: «I Sigdal kan vi skapa no’ sammen».
Jeg kjente på en genuin ærbødighet da jeg skulle utvikle et visuelt uttrykk for et sted med så dyp kunsthistorie og unik natur. Det ble en glede å samarbeide med så fine folk og levere noe som skal vise hvem de er i årene som kommer.
Trenger merkevaren din litt kjærlighet?
Ta kontakt med oss direkte, eller fyll ut skjemaet.