– Skal du ansette en markedsfører selv, koster det ofte mer penger. Derfor bruker vi Akari som vår markedsavdeling. I pakken får vi et helt team av fagpersoner spisset til hvert sitt område, forteller Odd Arild Bakka i Telemark Bygg Utleie AS (TBU).
Har verken tid eller lyst til å gjøre jobben selv
– Markedsføring har vi dårlig tid til å jobbe med selv. Det har vi verken sjanse, eller lyst til, å drive med. Samtidig vil vi være synlige. Hva gjør vi da? Enten ansetter du én til å gjøre jobben, eller så bruker du en ekstern markedsavdeling med flere fagpersoner som hjelper deg, forteller Bakka.
Viktig å være synlig – hele tiden
Jobben Akari gjør, har ført til resultater. Sakte, men sikkert, begynte henvendelser og salg å øke.
– Det er Akari som er grunnen til det. Hele pakka dere gjør bidrar til det. Jeg har inntrykk av at videoene med drone bidrar til det profesjonelle uttrykket, kundene våre liker det.
Det jeg liker best, er at dere kontrollerer annonseringen som går på Google. Dere vet når det lønner seg å putte mer penger til hvilket tidsrom. Slikt gir resultater.
Odd Arild Bakka, TBU
Å være synlig på digitale flater er viktig. Det er der folk er nå. Du må være synlig ofte. Du kan ikke bare tenke kortsiktige kampanjer, det er det jevne arbeidet som gir best resultater.
Analyser viser at nyheter og artikler har lang levetid, gir mye trafikk til nettsiden og mye oppmerksomhet i sosiale medier.
TBU har avdelinger på Notodden, Rjukan og Kragerø. Her ser du 2 ansatte på Rjukan.
TBU avdeling Notodden.
Profesjonelle og faglig oppdaterte
– Før vi begynte å bruke Akari, var vi på et lavere profesjonelt nivå med markedsføring. Nå er markedsføringen profesjonell og godt ivaretatt. Selv får vi ikke somlet oss til å ta et bilde en gang! Dag etter dag nedprioriterte vi markedsføringen, selv om vi visste hvor viktig det var for oss på sikt.
Fordelen med en proff, og ekstern markedsavdeling, er at du har folk som er oppdaterte på faget og henger med i tiden. Du har noen som pusher på deg til å levere opplysninger om produkter, tjenester, nye samarbeidsavtaler, nye kunder – ja alt du bør tenke på for å være synlig.
– Akari krever at du holder tak i ting for at markedsføringen skal bli god. Akari maser på deg. Hadde vi ikke hatt dem som holdt oss i ørene, ville det skjedd lite med markedsføringen.
TBU er store på utleie av stillaser og har egne stillasemontører.
Lokale og trivelige folk, med taus kunnskap om samfunnet vårt
– Å ha Akari til å holde i markedsføringen for oss, er veldig enkelt og greit. Dere utfører en markedsføring som fungerer. Ja, det koster penger. Å spare penger for å unngå kostnader til markedsføring, blir enda dyrere på sikt. Du får mindre henvendelser og mindre salg.
– Vi liker også veldig godt at dere er lokale. Det blir litt mer personlig da. Dere har mye taus kunnskap om hva som rører seg i samfunnet. Mange ideer dere kommer med, hadde vi ikke tenkt på selv, eller kunne bestilt av dere på forhånd. Slikt kommer dere på fordi dere kjenner oss, markedet vårt og lokalsamfunnet.