Hekta på… lokalt innhold

La oss bli din markedsavdeling

Du skal påvirke nye og eksisterende kunder til å velge deg fremfor konkurrentene. Når kunden er på let etter produkter og tjenester du leverer, så er målet ditt at de bestiller og kjøper av deg. For at det skal skje, må du ha gjort et grundig arbeid først. Blir du stående bak startstreken, vil du heller aldri delta i racet.

For det er det det er – et race. Et race om kundene. Og skal du vinne disse, må du også holde følge med den teknologiske utviklingen.

Markedsplaner og
personlige rådgivere

Vi er hekta på deg og dine kunder. La oss sammen sørge for at du er på rett sted til rett tid når kunden skal velge – deg selvsagt. Hvordan får du til det?

  • Med oss får du hjelp til å sette opp en markedsplan ut fra dine mål.
  • Med oss blir din markedsplan gjennomført. Vi tar den opp fra skuffen.
  • Med oss får du godt innhold, som gir deg mer besøk på nettsiden din.
  • Hos oss får du god hjelp med riktig profil og design, som underbygger merkevaren din.

Vårt fagteam av rådgivere, designere, innholdsprodusenter og utviklere står klare til å hjelpe deg med helhetlig markedsføring av din bedrift. Vi gjør markedsføringen for deg! Bruk heller tiden din på det du liker og kan best.

SoMe, digitale annonser og Google partner

I dag starter kundens kjøpsprosess med søk, gjerne på Google. Søketallene er skyhøye for både B2B (bedriftsmarkedet) og B2C (forbrukermarkedet). Kundene søker for å løse et problem eller finne en mulighet. Når en potensiell kunde tar kontakt med deg, har de allerede lagt bak seg over 50 % av kjøpsprosessen.

Fordi kjøpsprosessen starter med søk, må du jobbe systematisk for å være synlig – helt i starten av kundens kjøpsprosess. Digital synlighet er nøkkelen for å lykkes – vi i Akari vet hvordan.

Innholdsmarkedsføring er viktigere enn noen gang. Tidligere handlet markedsføring om å nå så mange potensielle kunder som mulig, nå handler det mer om å nå de riktige kundene. Med oss får du godt innhold, så potensielle kunder velger deg fremfor konkurrenten.

Dette mener kundene våre

"I en liten organisasjon vil det være vanskelig ha oppdatert kompetanse på markedsføring. Akari var raske til å oppfatte hvem vi i Stiltre var, de er lette å samarbeide med og holder høy kvalitet på leveransene."
Anders Næss
Daglig leder, Stiltre
"Da vi ble kunde av Akari fikk vi tilgang til mennesker med andre synspunkter enn oss selv. Akari har hjulpet oss å bli mer strukturert med markedsføringen, noe vi trenger."
Arnstein Frømyr
Sales Business Developer, Berget AS
"Vi valgte Akari fordi vi hadde lagt merke til at de var aktive og synlige lokalt. Dette ønsket også vi å være. Tidligere hadde vi benyttet aviser og magasiner for å nå ut med vårt budskap, men følte ikke at vi nådde tilstrekkelig frem."
Hans Richard Andersen
Daglig leder, RentX

Vi får ofte spørsmål om ...

Det avhenger av hva du skal gjøre. I Akari gjør vi både produksjoner som foto, film, tekst, design men også annonsering i kanaler som Google, Facebook, Instagram og Linkedin for å nevne noen. Hvis du ønsker å sette bort all markedsføring, også planleggingen, bør du regne et budsjett fra 15.000,- eks. mva pr. mnd

Klikk på knappen lenger ned på siden, og fyll ut skjemaet, så tar en rådgiver kontakt med deg. Så settes det opp et oppstartsmøte hvor vi går igjennom hva dere ønsker å oppnå med markedsføringen og hvordan vi kan samarbeide for å oppnå målene. Så avklares det et budsjett, før vi utarbeider en markedsplan med konkrete aktiviteter gjennom hele året. Når du har godkjent planen, starter vi arbeidet og med markedsføringen

Fordelen med byråavtale hos Akari er at du skal kunne gjøre minst mulig selv. Vi får tilgangene vi trenger til systemer og plattformer som skal brukes, og så koordinerer vi produksjoner, aktiviteter, kontakter kunder, ansatte og andre som skal være delaktige i markedsføringen. Du får løpende oppdatering iht hvor mye informasjon du ønsker, mens det meste av avklaringer skjer på kvartalsmøtene 4 ganger hvert år. 

Vi bruker flere metorder for å måle resultater. Google Analytics (GA) er et verktøy vi bruker til å lese trafikk inn til nettsider. Med GA kan vi også sette opp noe som heter konverteringssporing. Med denne sporingen kan vi måle f. eks. hvor mange bestillinger en kunde får via nettsiden sin, og spore det tilbake til hvor mye penger som er brukt på annonser. På denne måten klarer vi å se hvor mye penger som brukes pr. salg/ henvendelse. Andre måter å måle på er rekkevidde, engasjement, klikk og delinger i sosiale medier.

Så... skulle vi
tatt en prat?

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.