Tone Marit Tesdal ny daglig leder for Akari Notodden: – En supersignering!

Februar 2021 starter Tone Marit i jobben som daglig leder for Akari Notodden AS. Vi gleder oss til å få seniorkonsulenten fra Notodden Utvikling med på laget.

Kommende kollega i Akari Notodden, Eirik Bratlie, betegner avtalen som en supersignering.

Bred erfaring

Tone Marit er utdannet siviløkonom, med spesialisering i markedsføring. De siste årene har hun jobbet tett på næringslivet i Notodden i stillingen som seniorkonsulent i NUAS. Før dette har hun lang erfaring med markedsføring og administrasjon, blant annet ved Høgskolen i Telemark.

– Nå gleder jeg meg til at markedsføring og kommunikasjon skal bli en større del av min arbeidshverdag. Jeg har veldig sansen for byråavtalene til Akari. Der har man langsiktige relasjoner til bedriftene, og Akari kan på mange måter sees på som markedsavdelingen deres, sier Tone Marit.

Tone Marit Tesdal

Hun har selv opplevd hvor travelt mange ansatte i ulike bedrifter har det i hverdagen. Da oppleves det gjerne som vanskelig og tidkrevende å henge med i den raske utviklingen innen digital markedsføring.

– Når hverdagen er travel kan det være en god løsning å sette bort jobben med markedsføring til en samarbeidspartner du kan stole på, og som er oppdatert på hvilke løsninger som passer din bedrift best, mener den kommende daglige lederen.

I desember 2019 kjøpte Akari opp BBOX, og styrket tilstedeværelsen i Notodden med Eirik og Camilla. F.v: Eirik Bratlie, Simen Jahnsen Ljøterud og Camilla Walaker.

Min rolle i NUAS har i stor grad gått ut på å hjelpe bedrifter med å spisse forretningsideen eller prosjektet sitt. I denne rollen har jeg hatt gleden av å bli svært godt kjent med mulighetene og utfordringene til næringslivet i Notodden, noe jeg tar med meg videre inn i jobben som daglig leder for Akari Notodden AS.

Tone Marit Tesdal

Byråavtaler

I Akari jobber vi med markedsføring og kommunikasjon for små og mellomstore bedrifter. Tjenestene vi leverer er innenfor design, som webdesign, webutvikling, grafiske profiler, og generell markedsføring. Vår mest solgte tjeneste er byråavtaler, hvor Akari fungerer som en markedsavdeling for bedriftene. Kundene våre sparer tid, og får tilgang til en hel bredde av kunnskapsområder, uten å måtte ansette alle ressursene selv.

Les også: Akari AS kjøper opp BBOX AS, tidligere Branding Box

– Bakgrunnen til Tone Marit passer som hånd i hanske for oss i Akari. Bedriftsrådgivning, prosjektledelse og kommunikasjon er noe av det Tone Marit i dag jobber med for bedrifter i Notodden. Mange av de er allerede kunder av Akari.

Simen Jahnsen Ljøterud, daglig leder i Akari AS

Notodden-patriot

Tone Marit er oppvokst på Holtsås, i det som tidligere het Sauherad kommune, og flyttet til Notodden som 17-åring. Hun er tydelig på at Notodden er et flott sted å jobbe, studere, bo og besøke.

– Jeg synes vi må bli flinkere til å fortelle om alle kvalitetene byen vår har, og vi som bor her må bli flinkere til å se disse kvalitetene selv, sier Tone Marit engasjert.

Tone Marit Tesdal

– Som daglig leder i Akari Notodden gleder jeg meg til å dyrke markedsføringsfaget og å jobbe i et kreativt miljø, samtidig som jeg kan fortsette å veilede og utvikle bedrifter i Notodden. Jeg har også lyst til å synliggjøre alle kvalitetene Notodden har, som bosted, arbeidssted, studiested og besøkssted.

Det at Akari er i utvikling og har store vekstambisjoner er også en av grunnene til at hun ønsker å jobbe i bedriften. Nettopp utvikling er et stikkord når vi skal beskrive Tone Marits interesser, både privat og i jobbsammenheng. I tillegg til å hjelpe bedrifter med utvikling synes hun det å delta på kurs og å lese både faglitteratur og skjønnlitteratur er spennende. 

– Jeg er sosial, liker å reise og dra på konserter. I helger og ferier drar jeg gjerne på tur med båten vår. I hverdagen trives jeg godt med å gå tur, trene zumba eller gå på langrenn. Digger å dra på tivoli der jeg kan kjøre berg og dalbane. Å fly er også gøy, sier den allsidige og engasjerte kommende kollegaen vår.

Et stort behov for digitalisering

De siste årene har vi opplevd stor etterspørsel etter generell bistand til markedsføring. Mange av våre kunder har verken tid til å utføre, eller tid til å sette seg inn i, hvordan de skal navigere i den digtale verden. Facebook, Google, Analytics, Instagram, nyhetsbrev, WordPress, LinkedIn og Pinterest, er bare noen av de digitale verktøyene som daglig brukes for å sikre god tilstedeværelse og sørge for både synlighet og økt salg for kundene.

Se noe av det Akari har gjort for kunder

Og enda mer her!

Trenger du et digitalt løft, grafisk hjelp eller råd rundt markedsføring?

Fyll ut skjema her, så kommer vi i gang med en helt vanlig, jordnær prat i første omgang, helt uten forpliktelser!

Hopp rett ned til innholdet