Vellykket stillingskampanje for vekstbedriften Optime Subsea

Jan-Fredrik Carlsen og Simen Jahnsen Ljøterud august 2020

Da Optime Subsea skulle rekruttere til fem nye stillinger tok de kontakt med oss i Akari. Målet var å få inn søknader fra godt kvalifiserte kandidater til alle fem stillinger.

– Her var det viktig å nå ut med riktig budskap til riktig målgruppe. Facebook og LinkedIn pekte seg ut som de mest effektive rekrutteringskanalene i denne sammenheng, kombinert med annonsering i relevante aviser, forteller Simen Jahnsen Ljøterud, daglig leder i Akari.

Behov for utvidet samarbeid

Samarbeidet mellom Optime Subsea og Akari strekker seg tilbake til høsten 2019, da oljeserviceselskapet så behovet for en ny webside. Deretter har Akari håndtert markedsføring og kommunikasjon i digitale medier for bedriften.

– Vi er godt fornøyd med samarbeidet med Akari, og ser for oss at vi vil ha ytterligere behov for kommunikasjonsbistand framover, forteller Jan-Fredrik Carlsen, CEO i Optime Subsea.

Bakgrunnen for det økte behovet for kommunikasjonsbistand er hovedsakelig at Optime seiler i medvind, og ser for seg å passere 100 ansatte allerede neste år.

Godt kvalifiserte nyansatte

Stillingskampanjen ble lansert rett før sommerferien, og ledet til godt kvalifiserte nyansatte i alle fem stillinger. Den var med andre ord svært vellykket.

Når du annonserer ledige stillinger i sosiale medier kan du målrette annonsene mot det publikummet du ønsker å nå. I tillegg kan du nå relevante medarbeidere når folk som følger deg deler annonser og innlegg i sitt nettverk.

– På denne måten kan du appellere til arbeidstakere som ikke er aktivt på utkikk etter jobb. Disse kan gjerne være blant de beste kandidatene.

Simen Jahnsen Ljøterud, Akari

Det ble viktig å få fram i kampanjen at Optime er i vekst, at her jobber det dyktige folk og at det er gode muligheter for både faglig og personlig utvikling for de rette kandidatene. Det gode arbeidsmiljøet og de spennende løsningene og produktene var også noe som ble viktig å kommunisere.

– Vi ser at denne kampanjen ga oss de kandidatene vi var ute etter, og ser fram til å fortsette det gode kommunikasjonssamarbeidet.

Jan-Fredrik Carlsen, CEO i Optime Subsea

Skal du lyse ut en ledig stilling? Ta kontakt med oss i kontakt skjemaet nedenfor.