Hva har vi lært av våre langvarige kundeforhold?

Mange drømmer om å finne en partner de kan tilbringe resten av livet med; “Den rette”, “the one and only”, “sin bedre halvdel”. Du skjønner tegninga. I Akari er vi så heldige at vi har flere langvarige kundeforhold. I disse samarbeidene er vi kundens markedsavdeling.

Som i et sunt og godt forhold, har vi tillit til hverandre, og tilpasser oss i et gi-og-ta samarbeid. Ofte reflekterer vi over hvor kundene våre er på vei, og hva de får ut av samarbeidet. Men hva har kundene og vi i Akari lært? Har vi fått mer livserfaring, og hvordan tar vi vare på kundene våre?

1: Kommunikasjon
Kommunikasjon er det viktigste verktøyet i et hvert langvarig forhold. Også i våre. I startfasen av våre samarbeid lærer vi hverandre å kjenne. Gjennom oppstartsmøter lytter vi til dine ønsker og behov, og utvikler oss sammen til å bli en bedre versjon av oss selv.

Etter hvert som vi blir bedre kjent, begynner vi å stole på hverandre og da er det enklere å ta kreative friheter.

2: Lik fordeling

Samarbeid handler om å gi og ta. Det er ikke riktig om kun den ene parten gir, og den andre tar. Akari har alltid jobbet hardt mot å levere på både pris og kvalitet for deg som kunde. Det har sannsynligvis vært en av nøklene til mange av våre langvarige kundeforhold. Tilbake får vi erfaring og kunnskap.

3: Vær sosiale sammen

Det er viktig å bruke tid på hverandre når man er i et forhold, men det er også viktig å sosialisere med andre. Mange trives godt i eget selskap, og ønsker at vi skal ta ansvar for det sosiale for dem. Da tar vi ofte med våre kunder til flotte steder som Facebook, LinkedIn, Google og Instagram.

Den ultimate måten å teste samarbeidet på er å møte andre. På sosiale medier møter vi både nye og kjente sammen, og finner ut gjennom dine kunders engasjement hvordan vi fungerer som samarbeidspartnere.

4: Stå sammen i tykt og tynt

Starten er ofte den enkle delen. – Så kommer hverdagen. Da er det utrolig viktig å ha lagt til rette for at samarbeidet skal overleve eventuelle opp- og nedturer som kommer. Gjennom god kommunikasjon, tillit, lik fordeling og sosialisering vil forhåpentligvis kundeforholdet med oss vare.

Akari har hatt opp- og nedturer og fått hjertet sitt knust før, og mest sannsynlig knust noen hjerter på veien. Det er disse erfaringene som gjør oss sterkere. Vi har lært mye av alle våre samarbeid, og har aldri vært bedre på å ta vare på våre langvarige kundeforhold, eller vært mer rustet mot uforutsette fallgruver, enn vi er nå.

Kun på utkikk etter en flørt? Swipe right på Akari!

De fleste forhold begynner med en flørt. I vår ordbok betyr flørt prosjekt. Vi møter mer enn gjerne potensielle samarbeidspartnere for en prat og en kaffe – om et enkeltprosjekt eller et ønske om mer langsiktige planer. 

Ute etter en flørt, eller klar for forpliktelser? La oss starte med en kopp kaffe! Sjekk her hva vi gjør!

Du + Akari = Sant?

Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt!