Norske Fjellhus i ny drakt

hekta på… lokal kvalitet

Norske Fjellhus
i ny drakt

Siden oppstarten i 1962 har Norske Fjellhus produsert mer enn 3000 hytter til det norske hyttemarkedet. Hovedfokuset er høy kvalitet, kombinert med tradisjonsrike byggemetoder. Spesialiteten deres har i lang tid vært lafta hytter, men i nyere tid har de i tillegg inkludert den mer moderne hyttestilen – med modellene ‘Gampedalen’ og ‘Storstein’. Det var dermed på tide med et løft, visuelt sett.

Like før sommeren presenterte Akari ny logo og komplett visuell identitet, samt en flunkende ny nettside – der vi i tillegg har stått for både nye bilder og tekst.

Norske Fjellhus sin nye logo på en bakgrunn med utsikt utover Jondalen.

En del av RH-Gruppen

RH-Gruppens historie starter i 1998, da to bekjente opprettet et motorsenter. Interessen for kjøp og salg ble sterk, og etterhvert ønsket eierne flere utfordringer. De valgte å investere i eiendom i Kongsberg og på Blefjell. I 2007 overtar RH-Gruppen selskapet Norske Fjellhus, og året etter selger de RH Motorsenter. Siden har de bygget utallige hytter og boliger med nødvendig infrastruktur, ved hjelp av egen entreprenørvirksomhet. RH-Gruppen AS er morselskapet i et konsern bestående av 14 datterselskaper innen eiendom, bygg og anlegg.

Nettside i mobilvisning i front av et fjellandskap.
Fargepalett satt sammen av en varm grønnblå farge og en brent oransj farge.
Visittkort i mørk blå farge i tråd med Norske Fjellhus sin nye profil.

En lun atmosfære

Løsningen for Norske Fjellhus ble en ren og behagelig profil med nordisk, skandinavisk preg, inspirert av organiske, naturlige materialer og elementer. Akari har også stått for fotografi og ny bildemanér for den nye profilen. Gjennom bildene kommer kjærligheten for håndverk og detaljer godt frem, og skaper en lun og hyggelig atmosfære. 

iMac-skjerm med innhold fra Norske Fjellhus sin nye forside.

Interessert i ny grafisk profil?