Du leser kanskje om hytteleverandører med økonomiske utfordringer og grunneiere som ikke selger en eneste hyttetomt? For Norske Fjellhus er det heller ingen fest, men det er også langt fra helt stille, mye takket være noen smarte grep de gjorde i 2022.
Valgte å investere for fremtiden
Våren 2022 tok Norske Fjellhus (Som er eid av RH-Gruppen) noen strategiske valg og gikk for en oppgradering av dagens markedsføringsløsning. De valgte Akari som samarbeidspartner og etter noen innledende samtaler landet løsningen på ny logo, nettside, arbeid med markedsføring og senere kurs.
Les mer om ny logo og nettside: Norske Fjellhus i ny drakt
Kurs, bilder, film og annonsering
I tillegg til den nye profilen og nettside, har Kjell og flere av de ansatte i RH-Gruppen gjennomgått kurs hos Akari.
-Kursene har vært delt opp i flere omganger, hvor vi har fått god opplæring i verktøy for å kunne publisere og annonsere selv. Vi har fått opplæring i verktøyene til Facebook og Google, samt publisering på vår egen nettside. I tillegg har vi hatt fotokurs, for å ta bedre bilder, sier en fornøyd Kjell Hatland.
Det var viktig for oss at vi også investerte i kompetanseheving for egne ansatte. Det er enkelte ting vi lettere kan håndtere selv, som å oppdatere enkelte innlegg på sosiale medier og smånyheter på hjemmesiden.
Kjell Hatland, Norske Fjellhus
Akari har gjort alt av design, i tillegg til nye bilder på nettsiden. Flere referanseartikler har også blitt produsert, blant annet denne: https://norskefjellhus.no/60-ar-med-hyttedrom/
-Hele veien har vi vært bevisst på å finne gode og økonomisk forsvarlige løsninger. Det har også vært viktig å kunne måle resultatene, for å finne riktige markedsføringsaktiviteter fremover. Med løsningene vi har nå, kan vi måle, tilpasse og få bedre resultater for hver brukte krone, avslutter Kjell.
Ønsker du å investere i bedre synlighet og flere kunder?
Fyll ut skjemaet under så tar en av våre rådgivere kontakt med deg.