Nadine Karlsen (24) er blitt både Norges- og verdensvant. Hun har nemlig bodd flere forskjellige steder – både innenlands og utenlands. Nå har hun flyttet til Notodden, og skal gjennom internship fra USN, bistå Notodden-kundene på Akari Notodden.
Snart har hun en bachelor i internasjonal markedsføring og reiseliv, og skal bidra med sin kompetanse innen digital markedsføring og innholdsproduksjon.
Akari Notoddens første internshipstudent
Du har kanskje hørt om Waterloo? Om dette stammer fra musikkunnskaper eller historiekunnskaper skal vi ikke grille deg på – men mest sannsynlig har du hørt om det. Nadine bodde nemlig her i 5 år. Ironisk nok er hun verken fan av belgisk vaffel – eller sjokolade!
Men markedsføring er hun virkelig fan av, og ser frem til de neste månedene hos Akari.
Hun har lenge visst at hun ville jobbe med noe kreativt. I studiet har hun allerede fått lære mye, men hun nevner at det å gjennomføre noe i praksis er gull verdt. Da var det ingen tvil om at når muligheten om internship hos Akari Notodden bød seg, grep hun sjansen.
Jeg anser meg selv som en kreativ person, og i denne bransjen kommer dette virkelig til gode. Det er en rasktendrende bransje mye styrt av trender, så her får man alltid nye impulser og innfallsvinkler. Det gleder jeg meg til å få et nærmere innblikk i her på Akari Notodden.
Nadine Karlsen
Har du lest om vår tidligere praktikant – nå kollega, Pia? Les her!
Se video av Nadine på studiet her!
Blir en del av gjengen på Notodden
Nadine blir nå en del av et team på 15 på tvers av avdelingene. På Notodden blir hun fjerdemann. Her skal hun få skrive tekster, ta foto og film og dypdykke i sosiale medier.
– Jeg har allerede vært her i én måned. På den korte stunden har jeg fått et godt innblikk i hva en innholdsprodusent gjør, og har fått bidra på et stort prosjekt som lanseres senere. Det er veldig spennende! Jeg har også fått kursing av Media Manager i Kongsberg, Mari.
For er det noe Nadine gleder seg aller mest til i internship, så er det å lære mer spesifikt om digital markedsføring.
– Det er utrolig viktig å kunne markedsføre seg digitalt; gjøre kunder bevisste, samt gjøre bedriften mer synlig. Det ligger mer bak enn å produsere innhold, selv om det er en stor del av det. Man må også analysere for så å kunne tilpasse innhold etter ulike segment og målgrupper en bedrift har. Dette syntes jeg er utrolig spennende, og glad jeg har fått god hjelp på veien av Mari.
Hva gjør egentlig en innholdsprodusent?
Godt innhold som engasjerer er viktig. Vi produserer tekst, foto og video som blir til godt innhold for din målgruppe.
Vi publiserer og annonserer innholdet i de best egnede kanalene til enhver tid. Google, og sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram, er blant kanalene vi ofte annonserer i.
Med bred erfaring fra eksisterende og tidligere kunder sitter vi på unik, verdifull og nyttig kompetanse som sikrer deg god effekt av markedsføringen.
Går det litt tregt på markedsføringsfronten om dagen? Ta en kaffe med oss, fyll ut kontaktskjemaet under eller les mer her!