Retargeting

Retargeting – Hva er det?

Har du følelsen av at uansett hvor du ferdes på nettet dukker det opp annonser fra nettsider du har besøkt eller tjenester du har søkt på, og at internett vet «alt» om deg? 

Ta det helt med ro, internett vet ikke alt, bare nesten alt, om deg. Internett vet hvilke nettsider du besøker, og markedsførere vet hvordan de kan bruke dette. De ønsker å få mest mulig ut av budsjettet, samtidig som de retter seg mot de mest attraktive personene – nemlig personer som har besøkt nettsiden deres.

Målrettet annonsering

Retargeting er en målrettet annonseringsform som retter seg mot de som har besøkt ditt nettsted. 

Trenger du en oppdatering av nettsiden din? Se hvordan du kan få en komplett, ny nettside her.

Enkelt forklart

En person, en bruker, besøker nettstedet ditt. Det blir lagret en cookie (informasjonskapsel) hos brukeren. Brukeren besøker deretter ulike nettsider, for eksempel laagedalsposten.no, Google eller Facebook. Hvis det er satt opp retargetingannonsering vil disse nettsidene vise dine annonser, i form av tekst-, bilde- eller displayannonser.

Kostnadseffektiv markedsføring

En av fordelene med retargeting er at du når personer som allerede er kjent med dine produkter eller tjenester. Det kan ofte være enklere å påvirke folk som allerede har en relasjon til bedriften din, enn å forsøke å nå ut til potensielt nye kunder. 

Skal du sette opp retargetingannonsering er viktig å legge inn riktige begrensinger, så kundene ikke føler seg forfulgt. God markedsføring skal være lønnsom, ikke plagsom.

Les mer om digital markedsføring og synnlighet her.

Flere former for retargeting

Du kan bruke retargeting til å treffe de som har besøkt nettstedet ditt innen en viss tid, eller vise annonser til de som har vært inne på spesifikke sider på nettsiden din. 

Retargeting gjør det mulig å annonsere mot personer som allerede kjenner nettstedet ditt og/eller har vist en interesse for det du tilbyr i sosiale medier slik som Facebook og LinkedIn, eller i Google gjennom Google Ads. 

Retargeting - Sosiale medier

Retargeting i sosiale medier

Du kan bruke retargeting i sosiale medier slik som Facebook. Du kan kommunisere med, for eksempel, kun egne kunder eller kun tidligere kunder. Du kan også velge å bare kommunisere med de som ikke kjenner virksomheten din fra før. 

Akari hjelper deg med markedsføring og retargeting

Ønsker du hjelp med påvirke dine nye eller eksisterende kunder til å velge deg fremfor konkurrentene? La oss sammen sørge for at du er på rett sted til rett tid når kunden skal velge – deg selvsagt. Ta kontakt i skjemaet under og en av våre rådgivere vil ta kontakt med deg så snart som mulig til en uforpliktende prat.

Retargeting - Akari

FORESPØRSEL – Generell

Be om et møte eller tilbud

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.