Vi oppnådde både salg, og synlighet, langt utover det vi forventet. På et tidspunkt ble det så mye oppmerksomhet at vi slet litt med å håndtere alt. Kampanjen «Konkurranse, Vinn en varmepumpe» hadde gitt god respons for Varmepumpemannen tidligere, men langt ifra den responsen vi fikk i desember 2020.
Formålet med kampanjen var todelt;
- Generere leads
Interesserte kunder legger igjen spor (kommentarer, forespørsler mm). Disse jobber Varmepumpemannen videre med for å generere konkrete salg. - Øke eksponeringen (synligheten)
Øke bevisstheten til navnet Varmepumpemannen og til profilen (logo og farger)

Markedsplan og aktivitetsplan
Akari – har ansvaret for markedsplan og gjennomføring av markedsaktiviteter for Varmepumpemannen. Her var det rådgiver Geir og innholdsprodusent (film, foto og tekst) Thomas, som hadde ansvar for gjennomføringen. Sammen med daglig leder i Varmepumpemannen, utarbeidet vi idé, plan og produserte innhold. Kampanjen ble publisert sammen med annonser 21.12.2020.
Les også: Kopisenteret opplevde bestillingsrush etter digitalkampanje på munnbind.
For 5 år siden opplevde vi ofte at innhold gikk viralt (rask spredning). Det skjer sjeldent nå. Her klarte vi å «utnytte» algoritmene til Facebook godt.
Geir Bakka, rådgiver hos Akari

1 272 367 eksponeringer
Resultatet av kampanjen endte på utrolige 1 272 367 eksponeringer (antall ganger innholdet var på skjermen), og vi har oppnådd både salg, og synlighet langt utover det som var forventet. På et tidspunkt ble det så mye oppmerksomhet at vi slet litt med å håndtere alt, noe som vi tar med oss til fremtidige aktiviteter, sier en fornøyd daglig leder, Markus Dreyer.
Resultatet av kampanjen:
- 1 272 367 Eksponeringer
- 943 774 Personer nådd
- 64 749 Engasjement
- 38 721 Kommentarer
- 6 700 følgere (økning fra 450 på en uke)
- kr 250,- kostnad i annonsering
Les også: ASVO og Varmepumpemannen med lokalt samarbeid.
Se filmen som oppnådde resultatene lenger ned!
Sett markedsføring i system du og!
Gjør som mange andre lokale aktører har gjort, få mer ut av markedsføringen. Fyll ut informasjonen under, så tar en rådgiver kontakt med deg.
