Trenger man egentlig en nettside?

Med mobilen i lomma og sosiale medier som en stor del av hverdagen er det fort gjort å tenke at det å ha en nettside er unødvendig i 2023. Alt ligger jo på Facebook, tenker du kanskje. Så trenger man egentlig en nettside?

Svaret er JA! Det kommer nok ikke som et sjokk at vi som reklamebyrå mener dette. Men det er ikke uten grunn!

Her er seks gode grunner til hvorfor din bedrift trenger en nettside:

1. Fullt eierskap og bedre kontroll

Med en Facebook-side er du avhengig av en tredjepart du ikke har kontroll over. Du er underlagt Facebooks regler og retningslinjer, og gjøres det endringer på dette vil det påvirke kontoen din. Med en egen nettside kan du bestemme både form og innhold. Du kan visualisere bedriften din, og bygge opp merkevaren som du selv ønsker.

2. Troverdighet

Google er fortsatt kundens foretrukne søkemotor. Sørg for at du ikke forsvinner i mengden, med en nettside dukker du opp der kunden søker, og finner de nettsiden din raskt bygges det en troverdighet rundt merkevaren din. På sosiale medier er man gjerne lettbeint i kommunikasjonen, mens på en nettside ønsker kunden å få mer informasjon og bli forsikret om at bedriften er troverdig.

3. Vær til stede hele døgnet

Ved å ha en nettside vil potensielle kunder alltid kunne finne informasjonen de er ute etter. Dette gjør at brukeren får svar på spørsmål også utenom dine åpningstider.

Digital markedsføring møte

Finn ut mer om hvordan vi kan hjelpe deg med en ny eller oppgradert nettside her.

4. Søkemotoroptimalisering

De fleste kjøpsprosesser starter med et Google-søk. Derfor er det viktig å være der kundene søker, og her må man sørge for at bedriften kommer høyt opp på lista, slik at kundene finner frem til deg fremfor konkurrentene dine.  Jo mer du jobber med SEO (søkemotoroptimalisering), jo høyere opp kommer du i Google-søkene. Slik vil du få økt organisk trafikk inn til nettsiden din.

5. Google My Business og Google Analytics

Når kunden googler bedriften din er det viktig at de har noe å «lande» på. De trenger raske svar som åpningstider, kontaktinformasjon og hvor de kan finne dere. Noen ønsker også å lese mer, og ved å ikke ha en nettside vil kundereisen brytes her, og brukeren vil mest sannsynlig velge noen andre.

Usikker på om du har bedriftsprofil på Google? Det kan du gjøre her.

6. Markedsføringsmuligheter

Nettsiden din er plattformen brukeren lander på om du har annonser ute. På nettsiden kan du dele relevant innhold for din målgruppe gjennom tekster, bilder og videoer. Dette bidrar til at du kommer høyere opp på Google-søk.

Så… Hvordan komme i gang?

Enten du trenger en nettside, eller om du vil oppdatere den du allerede har står vi klare for å hjelpe deg. Vi har designere som klør i fingra etter å ta tak i akkurat ditt prosjekt, med dyktige webutviklere i ryggen. Vi har også innholdsprodusenter som fanger personligheten til bedriften din, med fengende tekster, gode bilder og gjennomtenkt SEO.